Co znamená Nijama Ishvara pranidhana

Nijama Ishvara pranidhana je jednou z pěti nijam, které jsou součástí osmičlenné cesty jógy. Nijamy jsou etické zásady, které nám pomáhají žít v souladu s naším pravým já. Ishvara pranidhana znamená oddání se vyšší síle nebo božství. Jak tedy můžeme praktikovat Ishvara pranidhanu v našem každodenním životě?
Jedním ze způsobů je meditace. Meditace nám pomáhá klidnit mysl a otevřít se vnitřnímu vedení. Můžeme si vybrat mantru, která nám připomíná naše spojení s Ishvarou, například Om Namah Shivaya nebo Om Shanti Shanti Shanti. Nebo můžeme prostě pozorovat svůj dech a uvědomovat si, že je darem od Ishvary.
Dalším způsobem je modlitba. Modlitba je způsob, jak vyjádřit naši vděčnost, prosbu nebo touhu Ishvarovi. Můžeme se modlit ráno, večer nebo kdykoli během dne, kdy potřebujeme sílu nebo podporu. Můžeme se modlit slovy nebo v tichosti. Můžeme se modlit za sebe, za naše blízké nebo za celý svět.
Třetím způsobem je služba. Služba je způsob, jak projevit naši lásku a soucit k ostatním bytostem. Můžeme sloužit tím, že pomáháme potřebným, že chráníme životní prostředí nebo že sdílíme naše talenty a schopnosti. Když sloužíme, uznáváme, že jsme součástí jedné rodiny a že všichni jsme projevy Ishvary.
Ishvara pranidhana nám pomáhá překonat ego a nalézt smysl a radost v životě. Je to cesta k poznání naší pravé podstaty a k spojení s vyšší realitou. Je to také cesta k míru a harmonii v sobě i ve světě.
Aplikace praxe Ishvara Pranidhana do života
Jsou dva způsoby, jak nahlížet na tuto sútru, když je vzata do každodenního života; je často popisována jako "nejsnadnější" cesta k míru a realizaci, která nevyžaduje z naší strany žádné úsilí ani bolest – jednoduše se pustíme, vše zasvětíme vyšší síle a zcela zasvětíme své činy čemukoli, za co tu vyšší sílu považujeme….
Ale mohla by to být skutečně ta nejsnadnější cesta? Jsme tak nakloněni kontrolovat každou naši akci a její výsledek a "nechat to jít" není vždy snadné. Pokud jste ten typ člověka, který potřebuje v životě pocit "kontroly" a neustále bojuje s "opičí myslí" (což je podle mě hodně z nás), pak je Ishvara Pranidhana pravděpodobně tím nejtěžším z Yamas a Niyama ji následovat a realita může být někdy pěkně děsivá...
Isvara Pranidhana ve vaší ásanové praxi
Na první pohled vám slovo "vzdání se" může připadat jako slabé a něco, k čemu bychom se při cvičení ásan neměli snažit – nemá nás toto cvičení na podložce učinit silnými a flexibilními?
Odevzdání se v praxi ásan není v žádném případě slabé, ve skutečnosti je to možná nejsilnější věc, kterou můžeme udělat. Odevzdat se vůbec neznamená "vzdát se" a na aspekt odevzdání se můžeme v naší ásanové praxi dívat dvěma různými způsoby:
Vědět, kdy si potřebujeme odpočinout, ukazuje obrovské množství porozumění sobě samým, respekt ke svému tělu a umožňuje, aby nás naše praxe podporovala po celý život.
Odevzdat se a odpočívat
Je konec dlouhého dne a vy jste se dostali na svou oblíbenou hodinu Vinyasa Flow, když hluboko uvnitř víte, že vašemu tělu mohlo opravdu prospět regenerační cvičení. V polovině hodiny si všimnete, že vaše tělo si opravdu potřebuje odpočinout, ale v mysli se ozve hlas, který říká: "Pokračuj, nebuď slaboch". Zde také platí praxe Ahimsa a Satya…. Pokud se budeme i nadále tlačit za svůj limit – místo abychom se do něj opírali – naše jógová praxe již neslouží našemu tělu a není udržitelná. Vědět, kdy si potřebujeme odpočinout, ukazuje obrovské množství porozumění sobě samým, respektu ke svému tělu a umožňuje, aby nás naše praxe podporovala po celý život.
Odevzdejte se postoji
Někdy je cvičení ásan o hledání útěchy v nepohodlí, opírání se o své hranice a učení způsobů, jak se vypořádat s obtížnými situacemi. Ano, jóga nám dělá dobře; uzdravuje nás, když jsme zraněni, a pomáhá nám najít světlo, když vše, co vidíme, je tma, ale také nám ukazuje, z čeho jsme, když jde do tuhého.
Pozice bojovníka 2

Přiblížit se k obtížné rovnováze paží nebo dokonce držet Warriora 2 na 10 nebo více nádechů může být náročné – ale je to tehdy, když se poddáme nepohodlí, síle a síle pozice, kterou skutečně cítíme a zažíváme, jak rosteme a proměňujeme se právě v tu chvíli. . Zůstat v pozici dalších pár nádechů a odevzdat se tomu, jak se právě teď cítíme , nám ukazuje, jak silní v tu chvíli můžeme být a jak i když mysl říká, že nemůžeme , tělo nám ukazuje, že můžeme .
Myšlenku "vzdání se" lze také aplikovat na záměr, který jsme si stanovili na začátku praxe; Íšvaru Pranidhanu lze považovat za "nabízení výsledků svých činů božstvu" nebo možná lidstvu. Tímto způsobem se naše cvičení ásan méně zabývá tím, co pro nás může udělat , ale tím, jak si můžeme pomoci zůstat dostatečně zdraví, abychom pomohli světu kolem nás.
Íšvara Pranidhana ve vaší práci a "dharmě" nebo "životní povinnosti"
Vzdání se našeho ega a našich sobeckých tužeb je velmi úzce spojeno s konceptem "nechat jít ovoce našich činů" a "nepřipoutanosti", což je ústředním bodem Bhagavadgíty.
Pokud jsme vynaložili velké úsilí na něco, co je pro nás důležité, často se obáváme toho, co se může stát výsledkem; "Budou mě mít rádi?", "Co když nebudu dost dobrá?", "Bude to úspěšné?"…. Všechny tyto starosti o věci, nad kterými nemáme žádnou kontrolu, jsou hlavní příčinou našeho "dukkha" nebo "utrpení", což znamená, že se nikdy plně nezapojíme do činnosti, kterou děláme, protože naše mysl již přemýšlí o tom, co by se mohlo stát poté . …. Praxe odevzdání se zde vyžaduje, abychom uznali, že v každé situaci můžeme udělat to nejlepší, ale ve skutečnosti nemůžeme udělat nic víc než to; Uvědomění si toho nám v podstatě umožňuje plně se zapojit a být přítomni v tom, co děláme, vnést veškerou naši energii do toho okamžiku a naplno prožít co to je – co se stane potom, stane se …. Nádherný citát od Corrie Ten Boom je užitečnou každodenní připomínkou, abychom se vzdali a vložili svou energii do přítomného okamžiku, místo abychom se starali o zítřek:
Starost nevyprázdní zítra tvůj smutek, vyprázdní dnes tvou sílu – Corrie Ten Boom
Isvara Pranidhaha ve vašem každodenním životě
V našem každodenním životě mimo podložku může být Isvara Pranishana chápána jako méně oddanosti nebo odevzdání se, ale spíše jako "otevření se tomu, co je ", a místo toho, abychom bojovali proti životním zvratům, zůstali otevřeni prožívání života. jak se to rozvine.
Odevzdání se je nesmírně náročné, protože to znamená překonat ego a ego udělá vše pro to, aby si udrželo nějakou kontrolu. Bez podmiňování, starostí, vjemů a soudů, které k sobě falešně držíme, by ego neexistovalo, a proto se zoufale snaží přilnout, když pracujeme na jeho ztišení.
Odevzdání se tomu, co je, vyžaduje důvěru v naše nejhlubší Já, naši intuici a odvahu vyjádřit se takoví, jací jsme, se všemi našimi dokonalými nedokonalostmi, což nakonec vede ke svobodě.
Koncept jógy Nidra a Íšvara Pranidhana
V praxi jógy nidra se snažíme dosáhnout hypnagogického stavu – stavu mezi probuzením a sněním, ve kterém ego-mysl nemá takovou kontrolu, jak by obvykle mohla být. Když jsme v hypnagogickém stavu, jsme schopni se uvolnit ještě více, než bychom mohli při spánku.
Tento stav bytí je také známý jako "kreativní odevzdání se", protože jde o záměrné a vědomé uvolnění mysli a těla. Když dosáhneme tohoto stavu, odevzdáme se a otevřeme se realitě, čímž si v mysli vytvoříme prostor, kterým může realita proudit. Hypnagogický stav vrhá světlo na to, jak se naše myšlenkové procesy mohou velmi lišit, když jsme skutečně uvolnění, než když jsme v obvyklém stavu mysli. Říká se, že hypnagogický stav je stav, ve kterém dochází k "uvolnění hranic ega" a kreativní nápady jsou proměnlivější.